Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2006 15:45 - Относно ГЕРБ - просто едно мнение, а вашите?
Автор: sevda Категория: Политика   
Прочетен: 3570 Коментари: 13 Гласове:
0

Последна промяна: 10.12.2006 15:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ГЕРБ - включвам се с един може би позакъснял коментар, но пък това чудно творение, щем не щем, ще ни занимава явно доста и занапред. Затова смятам да си кажа сега мнението, пък после ще видим аз ли съм нихилист или ...
Нещата още в самото начало, бяха доста мъгляви - Б.Б. гласял партия на кметовете, тръбяха медиите. Запитах се тогава - на кои кметове? Щото сегашните ще са такива само още една година и после - ще ги изключват ли или какво. Ще бъде партия на бившите кметове, може би - ама не съм сигурна, че етикетът "кмет" е гаранция за качество ... и изобщо странна работа. Такива и други подобни неща ми се въртяха тогава из главата.
Втора сцена: Това нещо нямало да бъде партия, ами гражданско сдружение, което ще се казва ГЕРБ - е, да бяха мислили (а пък те сигурно са мислили) нещо по-претенциозно и кухо за име, едва ли щяха да бележат такова попадение
Трета сцена: Той - Б.Б. щял да бъде неформален лидер на нещото. Пак странно, но какво ли не е родил родният политтеатър, тъй че и това ще приемем. Отминаваме нататък.
Четвърта сцена: Навечерие на предизборна кампания, консултации за избор на общ десен кандидат, надцаквания, сръдни и т.н. СДС залага на "новата вълна", иска да играе заедно с Б.Б., хем да предложи силен кандидат с потенциал да бъде успешен, хем да се самоизмъкне от блатото, а и защо не - да изолира костовистите. Неформалният лидер обещава да даде свой човек за вице на Стоянов, за да се чувства по-силно подкрепата му, но в последния момент прецаква "марката СДС" (поне така се твърди, ако четат седесари, нека потвърдят или отрекат това). Нататък знаем какво се получи.
А, щях да забравя - някъде между ІІІ и ІV сцена върви невъобразима медийна пропаганда за ГЕРБ, която трябваше да натрапи предопределението му да бъде ключова фигура. Бате Бойко беше навсякъде - гледаш един сутришен блок - говори той, пускаш другия - след малко е на телефона, щракваш радиото - пак той, просто не можеш да му избягаш, до втръсване. Социолозите също - още едва създаден като сдружение ГЕРБ веднага беше вкаран в изследванията наред с политическите партии. И всички говореха за космическия рейтинг на Б.Б., респективно на ГЕРБ и това бе насаждано до безкрай и без умора. За "Атака", например, почти нищо не се казваше. Тук правя една скоба с уговорката, че в никакъв случай не съм привърженичка на "Атака". Но е факт, че шумотевицата около Б.Б. имаше за цел да пренасочи вниманието на недоволните към новия герой.
Пета сцена: Сдружението стана партия, пардон - наред със сдружението се учреди и партия ГЕРБ. Според обясненията на местни представители, в партията може да членува само човек, минал през сдружението, а в него пък имали право да членуват хора от всякакви други партии. Ей на това му казвам аз демокрация!
Друго - за поведението на неформалния лидер по време на учредяването май коментари имаше доста - някои оприличиха сядането му в белите кресла на коронясване, други видяха в него дон Корлеоне. Аз ще подмина всички стойки, които раздаваше генералът пред "армията си". Щеше ми се само да бях дам и да попитам най-близко стоящия до мен човек - "Извинявайте, вие свободен човек ли сте, имате ли поне капка достойнство, та седите безмълвен пред този театър и вдигате ръка като на партиен конгрес от преди 10-ти" и още - "Не се ли чувствате унизен?" 
Долу горе подобни неща ми се иска да запитам и всички онези "десни" партии или отделни техни представители, които сега се присламчват към ГЕРБ. Разбирам, че за мнозина от тях това е вероятно последен шанс да оцелеят като имена, щото отдавна са се изпразнили от към съдържание и членска маса. Не разбирам обаче мълчанието на онези, които парадират да са автентичните носители и изразители на демократичните ценности. Та само да искат - могат да го направят за смях, а Б.Б. дори сам им спестява това усилие, от тях се иска просто да заострят вниманието на хората, за да видят що за чудо ще ги омайва и занапред!
Ако някой ще ми говори за програма на ГЕРБ - моля да си спести усилието; през очите ми са минали какви ли програми и изводът е един - от значение е просто кой стои отгоре и взема, съответно налага решенията. А тук най-отгоре аз виждам един, въпреки цялата пушилка, която вдига понякога, безкрайно удобен човек за управляващата тристранка. Да им е жив и здрав!
О.К., вероятно покрай ГЕРБ ще влезе някой друг свестен човек, а и някои не толкова, в местната власт. Нови лица може би. А дали? Просто поредната партия. Само не ми го пробутвайте този номер с Месията, моля , а и другия - за човека с желязната ръка! Аман, казано на чист български...


Тагове:   Относно,   мнение,


Гласувай:
0



1. анонимен - бива
10.12.2006 16:30
Старите хора така са казвали-бива.Само,че това е за коментара а не за ГЕРБ/истите/.Пореден опит да се замажат очите на хората с празни обещания,да им се внуши,че "пазителя" ще бди над тях,че няма нужда те да вземат живота си в собствени ръце.
цитирай
2. cnn - за музиката и парите
10.12.2006 17:14
Това за "месията" ми хареса.Б.Б. е изключително амбициозен, поне на вид - минава през "трупове", за да успее да се изкачи на престола.Казано на български- дава мило и драго само да е отгоре и то сам да е отгоре.
Политиката е мръсно нещо.Ако му позволят, ще го качат, ако не му позволят, няма да го качат.Задавате си въпроса кои?...ами тези с парите, тях не сме ги и чували, няма и да ги чуем ивидим
"Които плаща, поръчва музиката"
цитирай
3. ridiculous - По музиката ще ги познаеш
10.12.2006 17:53
cnn казва, че който плаща, той поръчва музиката. Тия, които плащат в момента, имат рядък афинитет към един жанр, който за целите на този постинг ще нарека политическата чалга.

Бойко Борисов и ГЕРБ приличат на поредното изпълнение марка "Лепа Брена", "Кондю" или "Слави Трифонов" (прощавайте, ако бъркам, ама аз имената на изпълнителите в тоя стил много не ги знам).

Характерно за политическата чалга, както и за обикновената такава е, че тя се свири шумно, сред много ръкоплещене и предполага известно опиянение.

За шумното свирене - ти го отбелязваш съвсем красноречиво в постинга си. Аз просто няма какво да добавя към това. За ръкоплещенете - също. Хиляди знайни и незнайни социолози, напр. синът на Венцел Райчев и т.н., се включват в таз достойна кауза със съответната чупка в кръста. Ако повториш една лъжа достатъчно много пъти обаче, тя не става истина от това (нищо, че в една поговорка се предполага, че това е възможно).

Сега по въпроса за опиянението и политическата чалга. Тук става дума за това, че много хора се държат така, сякаш са убедени, че политическите партии могат да променят живота им (напр. към по-добро или към по-лошо). Това е едно вярване, което по никакъв начин не е било научно доказано от българския политически живот, но в същото време е много добро извинение за пред самите нас си за това, че не сме доволни от живота си.

Не се разбирам със съседа си - политиката е скапана и ей! закони няма в тая държава! Не печеля достатъчно - мамка им на политиците, никакви възможности не дават в тая страна... Нямам работа - политиците са ми виновни. Образованието е кофти - от политиката ще да е.

Горките политици, дето и те хабер си нямат от тези неща, се мятат като риби в тиган всред маслото и огъня на тези всенародни очаквания. Всъщност, политиката може да направи доста малко, за да живея аз един удовлетворителен човешки живот. Бойко Борисов със сигурност нищо не може да направи по този въпрос. И трябва да си загубил трезвото си мислене, за да вярваш в обратното.

Единственото, което се чудя е кой е плащащият с толкова лош вкус, дето я поръчва тази политическа чалга. Тайно се надявам да не съм аз и се боя, че може да имам пръст в тази работа (в качеството си на данъкоплатец и избирател, нищо че в последните много години давам гласа си все за непечеливши отбори)...

Тъй или иначе едно от неудобствата на политическата чалга е, че трудно можеш да я спреш, защото тя обикновено се разнася през прозореца на лумтенизирания съсед, с когото често е невъзможно да се разбереш.
цитирай
4. nio - Който плаща поръчва музиката ама ...
10.12.2006 18:18
Който плаща поръчва музиката ама различните плащаг на различни музиканти.Става така че е важно и музиканта да може да се пребори за сцената:-)))

И кой всъщност не е популист?
Популистите викат дръжте популиста.
СДС малко са минали покрай дясното.То че никой не си изпълнява програмата,ами и липсва "дясна" такава.
Изглежда само ДПС не са популисти.Не си дават труда да пишат измамни програми и на всички е ясно за какво точно се борят.:-)))
цитирай
5. cnn - ..хляб изрелища и Б.Б.
10.12.2006 18:43
България е малка страна и по територия и по население.На фона на световната гео-политика, ние сме в отбора на "послушните".Който не слушана месно ниво го сменят.Сега новия месия е Б.Б.Поръчват му на Б.Б., България да е мирна, да се поосъдят малко мафиоти, да се пораздвижат малко популиски идеи.Като цяло образа на Б.Б. изграждан в годините е на "мъжкар", подплатен с личната му амбиция, ще доведе до нова заблуда и манипулация. Управниците в сянка не могат да разчитат на никоя политическа сила от "стария" елит.Просто те са бламирани по всички параграфи.Трябва им нов, относително чист "мъжкар", харестващ се на масата. Спомнети си Царя... и 800-те дни.Обещания, зрелища...само не знам хляба как ще го осигурят- за хляба.... тук обещанията трябва да се изпълняват, а за да се изпълнят, трябва доста голяма част от баницата да се преразпредели.
Ще има жертви!!!
цитирай
6. cnn - ... чисто планиране
10.12.2006 19:08
ridiculous... не съм съгласен с теб в частта на политиците- виновни за всичко. Разбира се, че са виновни.
Те предлагат определен идеен продукт. В зависимост от маркетинговата им манипулативна програма, те успяват да манипулират по-малко или повече гласоподаватели. Колокото гласоподавателя и по-умен и финансово независим, толкова той е по скъп и обратното, колокто той е по-беден (не умиращ от глад, защото тогава става неуправляем) и просТ, толкова е по- лесен.
В случая но Б.Б...., какво иска масата и какво искат Инвеститори:
1..Масата иска хляб и зрелища- това е постижимо в определени граници чрез вътрешно преразпределение на баницата по принципа "който не е с Мен е против нас".... и външните Служби ще помогнат където трябва.
2..Какво искат инвеститорите:
2.1..Ред и спокойствие на парите, които са вложели и или ще вложат в България. Този ред и спокойствие, би им осигурил, свободното движение на парите им.
Б.Б. е достатъчно амбициозен да пореже или да се разбере с частния БГ- бизнес." Какво било- било.Сега АЗ карам влака.Който не слуша си заминава....ако не си замине си заминавам АЗ- което е "невъзможно".Колкото аз Ви отпусна от бизнеса толкова."
...а това за съседа и заплата е в следствие на безочито на избраните от НАС политици, но да им влезем в положение... и те няма накъде да мърдат.
цитирай
7. copycat - Ген.-лт. Бойко Борисов,
10.12.2006 20:56
е онова, което е и г-н Волен Сидеров, но без цялата бутафорност - силната ръка, така любима на българският народ. Българското общество, което не се припокрива с народ, защото общество и стадо са две различни понятия, е наясно с всичко това, но е заето с избистрянето на собствената си идентичност някъде между желанието да бъде народ и да бъде личност...
цитирай
8. ridiculous - Виж, разбирам тезата ти,
10.12.2006 23:29
за вината на политиците, но в името на добрия спор ще си позволя да ти опонирам, като кажа невероятното "не са виновни политиците".

Тезата ми не е морална, а се опира на наблюдението, че да носиш чувство за вина е постижение на психологическото развитие, т.е. човек трябва да е постигнал достатъчно в развитието си, за да може да отчита, че е сбъркал и да се чувства виновен от това.

Смятам, че повечето от политическите фигури (като индивиди), а и техните политически организации (партии напр), не са постигнали умението да се чувстват виновни. В този смисъл в развитието си те са на равнището на 2-3 годишното дете, което като му посочиш, че е счупило чашата, казва: "Тони я счупи!" (а Тони е въображаемото му приятелче или името на плюшеното му мече).

Всеки що годе разумен човек не очаква от описаното 2-3 годишно детенце съществено да допринесе за благоденствието му (разбира се, малко настроение от описаните маймунджулъци ще бъде внесено в живота му, но да очакваш икономически и социален просперитет, това най-малкото е наивно.)

ББ е същото бебе, само че току що открило пишката си и безкрайно изненадано, доволно и въодушевено от този факт. И той не е единствен - това навярно е естествен процес на зреене на политическото в страната. Това е доста тъжно, защото нашият зрял живот ще отмине докато и ако изобщо от този първичен политически бульон след настоящите амебовидни създания се развият и по-зрели форми на политически живот.

В частта за манипулирането на избирателите - аз никога не съм разбирала какво точно означава това да манипулираш някого. Хората са доста непредвидими и реагират неочаквано на външни стимули, така че теорията за световната конспирация някак не ми е по вкуса. По съм склонна да мисля, че ние, избирателите, не сме много по-различни от тях-политиците. Затова си ги и избираме такива. Което си е тъжно, ако се замисли човек.

Междувременно ние трябва да си вършим нашата работа, да намерим нашата идентичност (както предлага copycat в горния пост) и да управляваме собствения си живот, нали? Можем да постигнем обществена промяна само ако променим собственото си присъствие в този наш единствен живот.
Сещаш ли се за един симпатичен филм: "Предай нататък" - аз лично вярвам в това, в което вярваше хлапето от филма. Обаче то е адски просто и адски трудно, както беше написал някой в един друг блог.
цитирай
9. cnn - ridiculous. . . Въпрос? Ти ( изв. ...
11.12.2006 01:24
ridiculous...Въпрос? Ти ( изв.макар и да не се познаваме) как живееш?Как управляваш собствения си живот ? (изв.много лично).Каква е твоята философия?

Думите са ти мъдри!!! Респект и уважение.

Но само мъдри, а живота трябва да се живее, да си купиш хляб и мляко, може и месо, докато човек търси собствената си идентичност. Да отговаряш на трудните въпроси на едно 9-т годишно дете...защо?... и не само да му отговориш, а и да го убедиш в това , което казваш...на фона на оскотялото общество, със закърнели морални ценности и нараснали материални (чисто битови) изисквания.
Кой ще е ГЕРОЯ, който ще разсече възела? Ще си сложи главата в торбата. Няма такъв и не се очаква.
От гледна точка на манипулацията....имая на всякъде, дори в къщи....огледай се.
цитирай
10. ridiculous - На въпроса ти:
11.12.2006 17:29
Живея относително трудно (не зле, а трудно). Все ми се случва аз да казвам неудобните и неприятните неща на местата, където се позиционирам. Понякога неща, които и за мен не са приятни, но трябва да се изрекат, за да можем да се гледаме в очите с другите хора наоколо. Понякога губя хора, които съм смятала за приятели. Или хора, които са ме смятали за приятел ме губят, защото не могат да ми преглътнат твърдоглавата проклетия. Много често си прощаваме след време.
За времето от 89-та насам от никого не съм откраднала и никого не съм убила (което си е постижение).
Управлявам живота си като мисля кое е наистина важно за мен. Когато наистина искам нещо, първо поглеждам цената. Ако е твърде висока, питам се дали си струва. Ако не си струва, просто се отказвам. Ако за мен то е много важно, търся начини а я платя. Ако не мога - търся алтернативи. Ако пак не мога, тъгувам. Понякога казвам, че всъщност това не го искам, за да не ме питат много настоятелно защо го нямам, защото понякога ме боли.
Знам, че това е цената, която си плащам, за да не ме е срам от мене си. Не зная дали е висока тази цена.
За себе си знам, че съм имала невероятен късмет няколко души, срещнати съвсем случайно по пътя, да направят за мен неща, които сега ми позволяват да зная коя съм, а и да имам хляба, млякото и парчето месо, а когато се налага, да ги споделя и с други хора. Това е наистина дълга и много лична история, на която не й е мястото тук. Сърцевината на тази история е, че в няколко решаващи момента в живота ми са се намирали хора, които да сложат по едно рамо, а не да злоупотребят с ранимостта ми. Аз ли съм се стремяла към такъв тип хора или това е било случайност, не мога да зная.
Зная, че това е невероятен късмен и че на много други хора това не им се е случило и сигурно са се озлобили. Някои от тях са станали политици. Тяхната разрушителност може да бъда спряна само със систематичен отказ да влезеш в тяхната игра на лакомия и фантазии за величие, кога с решителност, кога с чувство за хумор. Надявам се, че отговорих на въпроса ти и че това обяснява защо мисля по начина, по който мисля.
А иначе - с теб май нямаме противоречие. И аз и ти навярно се опитваме да съхраним свободата на мисълта си и достойнството си в един свят, който никак не насърчава такива ценности.
цитирай
11. cnn - Благодаря за отговора....
11.12.2006 18:20
ridculos....Нямаме различия в констатациите...за съжаления явно водим двойствен живот.Уморително е...много е уморително, но няма да се оправим самите ние, камо ли хора като Б.Б. ( нали започнахме от тази схема).Успех!!!
цитирай
12. ok3223 - За ББ- то
20.03.2007 10:59
За мен ББ-то не е самостоятелен,а играч,от отбора на Кобурга и българската мафия,която чрез и с него излиза на политическата сцена в БГ.Пулуфициално.
1.Той си е мафиот.
2.Стар мафиот.Цялото му минало и настояще го доказва.Даже самите американци се опитаха да ни светнат за нещо,което се знае отдавна в НСБОП.
3.Един от безаветно преданите на Кобурга.От пожарникар-майор,той за 4г. го направи ген.-лейтенант.
4.Цели 4г.,той беше чадър за тяхните кражби и
далавери.
4.За мен ГЕРБ е НДСВ,с друго име.Ядрото му се състои от скрити и явни симпатизанти и активисти на на НДСВ.Разбира се,пригодили се към новите условия.Пременил се Илия,а е пак в тия.
5.За мене той е символ на съюза между българската криминална и политическа мафия.Която се готви да дойде на власт и;
6.Да узакони и даде имотите на Кобурга.
7.Да дообере,продаде,доприватизира това що е останал в БГ.
8.Обере каймака от тлъстите военни поръчки,които са сключени и ще бъдат сключени в близко време.
ДА ЯХНЕ И ВОДИ ЗА НОСА БЪЛГ.НАРОД ЗА ДОСТА ДЪЛГО ВРЕМЕ.
цитирай
13. анонимен - за успешните експерименти
26.03.2007 17:29
В законите на Мърфи има една желязна истина:"никога не повтаряй успешен експеримент".ББ ще се опита да повтори появата на Царя, но едва ли ще успее.А и колкото и да са дружел'бни медиите, боклука си мирише. Като се прибирам от София за Ямбол и като гледам камионите с бали съм готов да застрелям всеки, който ми каже ,че България е бедна страна.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sevda
Категория: Политика
Прочетен: 46670
Постинги: 10
Коментари: 65
Гласове: 343
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930